لوگو دکتر امیر نیازی
Search
Close this search box.
قیمت عمل بینی

هزینه عمل بینی در سال 1403

هزینه عمل بینی در سال 1403 در تهران و شهرهای بزرگ نسبت به قیمت انجام این خدمات زیبایی در شهرستان ها متفاوت است. در تعیین این هزینه ها عوامل مختلفی تاثیرگذار هستند. به همین خاطر نمی توان نرخ ثابتی در این زمینه تعیین کرد. پیش از انجام جراحی زیبایی بینی و پس از اجرای این خدمات درمانی نیز برخی آزمایشات و معاینات انجام می شوند که تعرفه انجام آن ها به کل هزینه های مربوط به عمل جراحی اضافه خواهند شد. این عمل در میان پرطرفدارترین جراحی های زیبایی دسته بندی می شود. به همین خاطر تعیین دقیق هزینه عمل بینی برای اطلاع رسانی به مخاطبین اهمیت دارد. در ادامه به شرح کلی عوامل تاثیرگذار بر قیمت عمل بینی و نرخ دقیق انجام این خدمات می پردازیم.

هزینه عمل بینی به چه عواملی بستگی دارد؟

هزینه عمل بینی بسته به فاکتورهای زیر مشخص خواهد شد:

  • تجربه جراح مورد نظر
  • نوع و فرم بینی
  • مقدار تغییر مورد نظر مراجعین
  • نوع کلینیک انجام عمل جراحی
  •  هزینه های جانبی مربوط به عمل جراحی
هزینه عمل بینی در سال 1402

هر یک از فاکتورهای نام برده شده، هزینه های اولیه انجام عمل را برای مرکز خدمات دهنده افزایش و کاهش می دهند. هر چه جراح مورد نظر شما تجربه بیشتری در این حوزه داشته باشد، دستمزد بالاتری دریافت می کند. با افزایش تجربه پزشک، ریسک ارائه این خدمات نیز کاهش پیدا می کند. همچنین میزان تغییری که مراجعین برای بینی خود در نظر دارند نیز این هزینه ها را دگرگون می کند. علاوه بر هزینه های عمل جراحی، تعرفه های مربوط به ویزیت پزشک پیش و پس از انجام جراحی نیز در این زمینه مد نظر قرار داده می شوند. وضعیت بینی نیز در این هزینه ها تاثیر گذار است. به عنوان مثال هزینه عمل بینی گوشتی با توجه به پیچیده تر شدن روند جراحی ممکن است کمی متفاوت باشد.

هزینه عمل بینی در تهران در سال 1403 چقدر است؟

هزینه عمل بینی در سال 1403 با تغییراتی همراه بوده است. با توجه به نوسانات قیمت تجهیزات و خدمات طبی، تعرفه های تعیین شده برای انجام عمل های زیبایی نیز افزایش پیدا کرده اند. در کلینیک های پزشکی در تهران و کلان شهرها تعرفه های به صرفه تری برای انجام این خدمات زیبایی تعیین می شود. این هزینه در این مراکز بین 25 تا 45 میلیون تومان تعیین می شود. همچنین هزینه عمل بینی در شهرستان ها بین 14 تا 60 میلیون تومان خواهد بود که بسته به عوامل نام برده شده میزان دقیق آن مشخص می شود. هزینه انجام این خدمات زیبایی در حوزه درمان بین 25 تا 50 درصد نسبت به سال گذشته افزایش داشته است. به همین خاطر این مورد در سال 1403 کمی بالاتر از سال های گذشته برآورد می شود. میزان افزایش نرخ عمل به منطقه جغرافیایی مورد نظر بیماران بستگی دارد.

البته این هزینه ها متغیر بوده و برای کسب اطلاعات بیشتر باید با پزشک مربوطه در ارتباط باشید. به ع نوان مثال هزینه عمل بینی بدون بیهوشی ممکن است متقاوت باشد.

آیا هزینه عمل بینی شامل بیمه می شود؟

هزینه عمل بینی در میان هزینه های مربوط به عملیات های زیبایی دسته بندی می شود؛ به همین خاطر بیمه هیچ گونه هزینه ای را برای ارائه این خدمات پرداخت نمی کند. این مسئله باعث می شود که علاقمندان برای انجام رینوپلاستی خود، هزینه ها را به صورت شخصی پرداخت کنند. البته این مسئله شامل استثنائاتی نیز می شود. و هزینه عمل ترمیمی بینی نیز به عهده خود فرد خواهد بود.

در صورتی که هدف از عمل جراحی بینی شما پوشش برخی آسیب ها و سلامت بدن شناخته شود، بیمه برخی از هزینه‌های مربوط به عمل را پوشش می دهد. در این زمینه باید مدارک لازم را به سازمان بیمه ارائه داده و بسته به صلاحدید پزشکان معتمد بیمه، بخشی از هزینه ها را دریافت کنید. در این زمینه بیماری هایی مانند انحراف بینی، پولیپ بینی، شکستگی بینی، بزرگ بودن شاخک های بینی و… مورد نظر سازمان بیمه بوده و از شرایط پرداخت حق بیمه به افراد برخوردار هستند.

 نتیجه گیری

در این بخش به ارزیابی هزینه عمل بینی پرداختیم و نرخ انجام این خدمات درمانی و زیبایی را در سال های اخیر برآورد کردیم. بر اساس اطلاعات ارائه شده، این هزینه ها در طول هر سال با افزایش رو به رو می شوند. هزینه انجام این خدمات در هر استان و هر شهر متفاوت خواهد بود. همچنین میزان مهارت ها و تجربه پزشک معالج و جراحان مورد نظر نیز در تعیین هزینه ها موثر خواهد بود. در این زمینه خدمات بیمه چندان تاثیری نداشته و هزینه جراحی زیبایی از طریق بیمه پوشش داده نمی شود. اما اگر بینی شما برای رفع مشکلات ایجاد شده عمل شود، بیمه بخشی از هزینه را تقبل می کند.

مطالب مرتبط
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *