لوگو دکتر امیر نیازی
Search
Close this search box.
مدت زمان جراحی بینی

جراحی بینی چقدر طول می کشد؟

هر کدام از مراحل جراحی زیبایی بینی چقدر طول می کشد؟ آیا زمان زیادی نیاز است برای آنکه بعد از رینوپلاستی مرخص شوید؟ برای آنکه بدانید جراحی بینی چقدر طول میکشد، لازم است موارد زیادی را در نظر بگیرید. در این مقاله به جزئیات این موارد و هر آنچه باید در این خصوص بدانید، اشاره می کنیم.

اول از همه در ارتباط با مدت زمان این جراحی لازم است بگوییم که امروزه با به کارگیری تکنیک های جدید، از مدت زمان مورد نیاز برای این جراحی به شدت کاسته شده است. به این ترتیب نیاز به صرف زمان های طولانی برای بستری قبل و بعد از جراحی نخواهید بود.

مدت زمان نوبت دهی برای جراحی بینی

یکی از مواردی که موجب اتلاف وقت برای انجام رینوپلاستی می شود، مدت زمان نوبت گرفتن از بهترین جراح بینی تهران است. در بسیاری از موارد، ممکن است متخصص در این موضوع بیشترین اتلاف وقت را داشته باشید. در این زمان شما میتوانید مدارک خود را برای جراح تکمیل کنید. آزمایش های لازم قبل از جراحی را انجام دهید و جواب آن را برای متخصص ارسال کنید.

مدت زمان بستری

عمل جراحی بینی نیاز به بستری از یک شب قبل ندارد. به همین دلیل نگران بستری قبل از جراحی نباشید. شما می توانید حدود چند ساعت قبل به همراه جواب آزمایش در بیمارستان مورد نظر برای انجام جراحی بستری شوید. ممکن است دستوراتی در این خصوص به شما داده شود. از جمله آن ها می توان به ناشتا بودن حداقل 8 ساعت قبل از جراحی اشاره کرد. همینطور قطع مصرف دارو های خاص و یا سایر موارد از جانب متخصص به شما اعلام می شود. در برخی مواد نیاز است از شب قبل در بیمارستان بستری شوید.

مدت زمان جراحی بینی

 مدت زمانی که برای عمل زیبایی بینی لازم است، به عوامل مختلفی مانند نوع عمل، پیچیدگی مورد عمل، تکنیک های استفاده شده و نحوه پیشرفت پزشک بستگی دارد. اما به طور کلی، معمولا عمل زیبایی بینی حدود یک تا سه ساعت زمان می‌برد. ممکن است زمانی  که نیاز به ریکاوری  دارید، به این زمان اضافه شود.

زمان مراقبت های بعد جراحی

پس از عمل، شما ممکن است برای یک تا دو هفته به طور کلی از بین رفتن و یا کاهش ورم و احتمالاً بروز کوچکترین کبودی‌ها متحمل شوید. این موقعیت ممکن است برای هر فرد متفاوت باشد. همچنین، زمان بازگشت به فعالیت‌های روزمره و کار بسته به میزان تورم، کبودی و پیشرفت بهبودی شما متغیر است.

پزشک شما می‌تواند به شما راهنمایی کند که چگونه باید برنامه‌ریزی خود را برای دوره بازیابی بعد از عمل زیبایی بینی انجام دهید.

عمل بینی چقدر طول می کشد؟

مدت زمان ریکاوری بعد از جراحی

مدت زمان ریکاوری از بیهوشی بعد از جراحی نیز ممکن است متفاوت باشد و بستگی به نوع بیهوشی استفاده شده و واکنش بدن شما دارد. در اکثر موارد، بیماران پس از جراحی بیهوشی در مدت زمان کوتاهی به هوش می‌آیند، اما ممکن است تا چند ساعت احساس خواب آلودگی و خستگی کنید.

به طور کلی، بعد از بیهوشی عمومی، باید مدتی در بخش بیدار شدن و تحت نظر پرستاران و پزشکان باقی بمانید تا وضعیت شما پایدار شود. در صورتی که بی حسی موضعی استفاده شده باشد، زمان ریکاوری شما ممکن است سریعتر باشد و احتمالاً به مدت زمان کوتاه تری نیاز داشته باشید تا به حالت عادی خود بازگردید.

زمان بستری بعد از جراحی

جراحی بینی معمولا نیاز به بستری ندارد. امروزه انجام جراحی بینی بدون نیاز به بستری طولانی مدت بعد از جراحی، این کار را برای مراجعان آسان تر کرده است. بنابراین بعد از از بین رفتن اثرات بیهوشی می توانید در همان روز مرخص شوید.

مطالب مرتبط
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *