لوگو دکتر امیر نیازی
Search
Close this search box.
رینوپلاستی بینی استخوانی

عمل جراحی بینی استخوانی

کوچک کردن بینی استخوانی به روش طبیعی یکی از روش هایی است که امروزه مورد استفاده بسیاری از بانوان و آقایان قرار می گیرد. جراحی بینی استخوانی بسیار حساس است. به آن دلیل که ویژگی های این بینی موجب میشود تغییرات بینی بعد از جراحی به خوبی نمایان شود. بنابراین برای انجام این جراحی لازم است به یک جراح متبحر و متخصص مراجعه کنید. اگر قصد دارید نمونه کار های رینوپلاستی بینی استخوانی را ببینید و با نتیجه و نحوه این عمل بیشتر آشنا شوید، در این مقاله از سایت دکتر امیر نیازی با ما همراه باشید.

عمل جراحی بینی استخوانی چگونه انجام می شود؟

با آنکه کوچک کردن بینی استخوانی به روش طبیعی و جراحی بینی نچرال طرفداران بسیاری دارد، این سبک رینوپلاستی به روش های فانتزی و نیمه فانتزی جراحی می شود. رینوپلاستی بینی استخوانی بسته به حجم تغییرات ایجاد شده در بخش های مختلف بینی ممکن است به سبک باز و یا بسته انجام شود. در هر صورت برخی از مراحل برای انجام جراحی بینی مشترک است که در ادامه به آن ها خواهیم پرداخت:

  • ابتدا آزمایش های لازم قبل از جراحی در جلسه مشاوره قبل از عمل و همچنین در روز جراحی بررسی می شود.
  • میزان انتظارات شما از نتیجه این جراحی مدیریت می شود.
  • در روز جراحی بیهوشی عمومی و یا بی حسی موضعی صورت می پذیرد.
  • برش با کمک چاقو و یا لیزر در بخش های مختلف بینی ایجاد می شود (در صورت انجام جراحی به سبک بسته ممکن است تنها یک برش در ناحیه کلوملای بینی ایجاد شود)
  • تغییرات لازم در طی جراحی  انجام می شود. در این مرحله ممکن است استخوان و غضروف های اضافه بینی تراشیده شود. همچنین ممکن است در مراحل جراحی از تکنیک هایی نظیر پیوند غضروف به بینی استفاده شود. این مرحله برای هر شخص متفاوت است.
  • بینی های استخوانی معمولا نوک افتاده دارند. در این مرحله ممکن است تیپ پلاستی بسته به نیاز فرد انجام شود.
  • در مرحله بعد ریکاوری صورت می پذیرد. پزشک چندین ساعت مراجع را در محل نگه می دارد و وضعیت سلامت و هوشیاری وی بررسی می شود.
  • با ارائه مراقبت ها و توصیه های لازم فرد مرخص می شود.
00:11
truncate dir-rtl

نتیجه عمل بینی

عمل بینی استخوانی قوزدار

عمل بینی استخوانی قوزدار به عمل جراحی اشاره دارد که هدف از آن برطرف کردن قوز بینی استخوانی است. در این نوع از عمل جراحی، قسمت استخوانی بینی که علت قوز بوده و تغییر شکل داده می‌شود. اگر تغییرات ایجاد شده برای از بین بردن قوز بینی شامل اصلاح آن و ایجاد تغییرات بعدی بنا به خواسته فرد می شود.

بهترین مدل عمل بینی استخوانی

بهترین مدل عمل بینی استخوانی بستگی به موارد مختلفی دارد، از جمله تغییرات مورد نیاز در شکل بینی، مشکلات زیبایی و عملکردی موجود، سبک زندگی فرد و همچنین نظرات و تجربیات جراحان. هر فرد دارای نیازها و تمایلات منحصر به فرد خود است و بهترین مدل عمل بینی استخوانی با توجه به این عوامل متفاوت باشد.

نتیجه جراحی بینی استخوانی چگونه است؟

نتیجه جراحی زیبایی بینی برای بینی های استخوانی چگونه است؟ آیا بینی استخوانی بعد از عمل گوشتی می شود؟ این یک باور غلط است. بافت و پوست بینی در حین جراحی هیچ تغییری نمی کند. بنابراین بعد از جراحی، بینی گوشتی نمی شود. اما به دلیل انکه ورم بعد از عمل بینی تا مدتی باقی می ماند، این تصور ایجاد می شود.  

نمونه جراحی بینی استخوانی

این یک تصور غلط از نتیجه رینوپلاستی بینی استخوانی است. به دلیل وجود تورم تا 10 ماه بعد از جراحی این سوء تفاهم پیش می آید که عمل جراحی موجی تغییر شکل بینی می شود و آن را به گوشتی تبدیل می کند. در حالی که بعد از از بین رفتن کامل عوارض شما این مورد را درک خواهید کرد.

در ادامه می توانید تصاویری از رینوپلاستی برای بینی استخوانی دکتر امیر نیازی جراح و متخصص گوش و حلق و بینی در تهران را ببینید.

عمل بینی استخوانی با لیزر

استفاده از لیزر در جراحی بینی یکی از تکنیک هایی است که موجب می شود دوره نقاهت سریع شود. به دلیل اینکه لیزر برش های ظریف تر در ساختار بینی استخوانی به وجود می آورد . لیزر با دقت بالا و کنترل قابل تنظیم قدرت، استخوان‌ها را به شکل مورد نظر تغییر می‌دهد. این روش معمولاً با استفاده از آناتومی بینی بیمار و بهره‌گیری از تصاویر سه بعدی قبل از عمل برنامه‌ریزی می‌شود. معمولا در این زمینه متخصص نظر تخصص می دهد که از چه تکنیک هایی می توان در طول عمل برای کسب نتیجه بهتر و کاهش عوارض و دوره نقاهت بهره کافی برد.

عمل بینی استخوانی مردانه

بینی مردانه آناتومی منحصر به فر خود را دارد. معمولا تغییراتی که در جراحی بینی استخوانی مردانه به وجود می‌آید، موجب می شود ساختار بینی در ابعاد و اندازه مناسب اصلاح شود. این اصلاحات برای هر فرد متناسب با ویِژگی های بینی وی مشخص می شود. معمولا ویژگی بارز بینی استخوانی برای آقایان  به این ترتیب لازم است ابتدا در جلسه مشاوره در خصوص این موارد با متخصص و جراح مشورت کنید.

عمل بینی استخوانی نیمه فانتزی

عمل بینی استخوانی یکی از مناسب ترین گزینه ها برای جراحی بینی نیمه فانتزی است. را ه بعد از جراحی این مدل بینی، نتیجه را به خوبی نشان می دهد و نیاز به نگرانی از این بابت نخواهید داشت. همچنین بینی نیمه فانتزی قوس ملایمی دارد که این ویژگی به همراه سایر مزایای آن باعث می شود کسانی که بینی استخوانی دارند، بیشتر این سبک جراحی را برای اصلاح بینی خود انتخاب کنند. اگر در این خصوص شک دارید، حتما با تخصص در این باره مشورت کنید.

عمل بینی استخوانی عروسکی

جراحی بینی استخوانی عروسکی سبکی دیگر است. نتیجه جراحی در این سبک برای کسانی که بینی آن ها استخوانی است، بسیار مناسب تر است. ما انتخاب مدل مناسب یک امر سلیقه ای است و نمی توان در این خصوص به شکل قطعی اظهار نظر کرد. این جراحی با هدف کاهش اندازه بینی و ایجاد شکلی منحصر به فرد، با قوس برجسته و ظاهری باریک از رو به رو است. با این حال، در حالی که این نوع جراحی بینی رایج است، ممکن است برای همه مناسب نباشد.

عمل بینی استخوانی طبیعی

این سبک جراحی به گونه ای که بعد از عمل به طور واضح مشخص نباشد، از دیگر شیوه های جراحی بینی استخوانی است. هدف از آن تغییر شکل یا اصلاح بینی استخوانی است به نحوی که شکل و عملکرد بینی بهبود یابد. عمل بینی استخوانی طبیعی یک عمل جراحی پیچیده است و نیازمند تجربه و مهارت جراح است. قبل از تصمیم‌گیری برای انجام این عمل، مهم است با یک جراح تخصصی مشورت کنید تا اطلاعات کاملی درباره مزایا، محدودیت‌ها و پیش‌بینی‌های احتمالی این جراحی دریافت کنید.

آیا جراحی بینی استخوانی برای شما مناسب است؟

رینوپلاستی بینی استخوانی برای کسانی که از مشکلاتی نظیر انحراف بینی رنج می برند، علاوه بر جنبه زیبایی جنبه درمانی دارد. برای پاسخ به این سوال که آیا رینوپلاستی بینی استخوانی برای شما مناسب است یا خیر به سوالات زیر پاسخ دهید:

  • آیا پوست بینی شما نازک است؟
  • آیا نوک بینی شما تیز است؟
  • آیا خطوط استخوان بینی شما کاملا برجسته و مشخص است؟
  • آیا بینی شما نسبت به کل صورتتان کشیده است؟
  • آیا پره های بینی شما لاغر است؟

در صورتی که پاسخ شما به بیش از نصف سوالات بالا، بله بود شما بینی شما استخوانی است. در پاسخ به این که بینی شما از چه نوعی است و چه اقداماتی متناسب با معیار های زیبایی جهانی برای جراحی بینی شما مناسب است را باید با مشورت متخصص مشخص کنید. و همچنین نیاز ها و سلیقه خود را مطابق با آنچه در نظر دارید به جراح بگویید تا به یک نتیجه واقع بینانه و موفق دست پیدا کنید.

جراحی بینی استخوانی

در جراحی بینی استخوانی چه مواردی اصلاح می شود؟

این مورد بسته به شرایط هر فرد متفاوت خواهد بود اما به طور کلی موارد زیر مورد اهمیت قرار می گیرد:

  • قوز بینی برطرف می شود و انحنای بینی اصلاح می شود.
  • افتادگی نوک بینی اصلاح می شود.
  • پره های بینی در صورت لزوم اصلاح می شود.
  • ابعاد بینی کوچک تر می شود.
  • کشیدگی بینی با توجه به فرم صورت اصلاح می شود.

چرا جراحی بینی استخوانی حساس است؟

بینی استخوانی ویژگی هایی دارد که همین ویژگی ها نیاز به دقت در روند جر احی را بالا می برد. بینی های استخوانی معمولا پوست نازکی دارند. به همین دلیل کوچک ترین تغییرات در نتیجه جراحی را نشان می دهند. از طرفی ممکن است در صورتی که برش در پره های بینی و در ادامه بخیه آن با دقت صورت نگرفته باشد، جای بخیه بر روی پوست باقی بماند.

بنابراین این جراحی نیز چالش های خاص خود را دارد که نیاز است به آن دقت شود تا بهترین نتیجه را دریافت کنید.

بهترین مدل برای جراحی بینی استخوانی چیست؟

امروزه جراحی بینی استخوانی طبیعی طرفداران زیادی دارد. اما توجه داشته باشید که هیچ گاه یک مدل و یک سبک نمی تواند برای جراحی همه بینی ها مناسب باشد. به همین دلیل است که لازم است قبل از آنکه به طور قطعی مشخص کنید که قصد دارید بینی خود را به کدام سبک جراحی کنید، با جراح و متخصص کار بلد در این حوزه مشورت کنید تا یک نتیجه موفق از رینوپلاستی بینی استخوانی دریافت کنید و در ادامه به دنبال جراحی های ترمیمی بینی نباشید.

جهت مشاهده نمونه کار های بیشتر و آشنایی با تصاویر واقعی عمل بینی، این مورد را در صفحه اینستاگرام دکتر امیر نیازی مشاهده کنید. 

درصد موفقیت جراحی بینی استخوانی

درصد موفقیت جراحی بینی استخوانی بالا خواهد بود. به همین دلیل اگر بینی استخوانی دارید، در رابطه با نتیجه های بعد از عمل نیاز به نگرانی در این خصوص وجود ندارد. برای افزایش اثربخشی نتیجه ممکن است برای زیبایی، جراحی شما با تکنیک هایی نظیر لیزر انجام شود.

سوالات متداول

آیا جراحی بینی استخوانی دردناک است؟

بیشتر افراد بعد از جراحی بینی استخوانی تا چند روز احساس درد و ناراحتی می‌کنند. اما معمولاً این درد با مصرف داروهای تجویز شده توسط پزشک کنترل می‌شود و با گذشت زمان بهبود می‌یابد.

چه مدت زمانی برای بهبود کامل بعد از جراحی بینی استخوانی نیاز است؟

بهبودی کامل ممکن است تا چند هفته یا حتی چند ماه طول بکشد. اما بسیاری از افراد تا یک تا دو هفته پس از جراحی به فعالیت‌های روزمره خود باز می‌گردند.

آیا جراحی بینی استخوانی باعث ایجاد زخم دائمی می‌شود؟

پزشکان سعی می‌کنند تا به حداقل رساندن نشانه‌های جراحی بپردازند، اما ممکن است پس از جراحی خطوط کوچکی به مدت محدودی دیده شود. این خطوط به مرور زمان کمتر و کمتر و در نهایت معمولاً به طور کامل ناپدید می‌شوند.

مطالب مرتبط
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *